09-01-11

THEMABRIEFJE:'BRR...WAT IS HET KOUD!'

Dag mama/papa van……,

Weten jullie wat er zo speciaal is aan 21 december? Op 21 december begint de winter! De voorbije weken hebben we het aan de lijve kunnen ondervinden: het was heel erg koud en er lag zelf een pak sneeuw. Dit seizoen kunnen we natuurlijk niet zomaar laten voorbijgaan. In ons klasje leren en werken we van 10 t.e.m. 21 januari 2010 rond het thema: ‘Brr, wat is het koud’

Deze activiteiten komen o.a. aan bod:
* Huishoudelijke activiteit: worstenbroodjes/nieuwjaarsdrankje/mini-pizza’s  (nieuwjaarsreceptie)
* Praktische activiteit: voederbollen/voedselslingers
* Verjaardag vieren van Jonas (11/01/2011)
* Waarneming: winterkledij
* Beeldende activiteit: vingerschilderen van wanten (peuters)
* Beeldende activiteit: sjaal schilderen d.m.v. patroon (eerste kleuterklas)
* Beeldende activiteit: aankleedpop
* Beeldende activiteit: sneeuwman (papier-maché)
* Muzikale activiteit: aanbrengen van lied: muts op mijn hoofd
* Muzikale dobbelsteen: welk kledingsstuk moet ik aandoen?
* Denkactiviteit: logische volgorde: we maken een sneeuwman (eerst kleuterklas)
* Denkactiviteit: inoefenen van begrippen groot/klein: sneeuwman (peuters)
* Denkactiviteit: één-een verbinding: elke vogel krijgt 1 nootje (peuters)
* Denkactiviteit: tellen: elke vogel krijgt…. nootjes  (eerste kleuterklas)
* Taalontwikkeling: benoemen van winterkledij
*  Poppenspel: ‘Wie is die vreemde man’
*  Verhaal: superrkoud
* Verhaal: Sneeuman durft…
* Verhaal: Kaatje in de winter

Ook  verwelkomen we 3 nieuwe vriendjes in onze klas: Gaétan, Arno en Morgot. Hopelijk voelen ze zich snel thuis in ons klasje! 
 

 

Meebrengen:
*  Flesje met een ronde buik/bolletje  o.a. klein fantaflesje, oranginaflesje. Wie er meerdere heeft mag deze gerust meebrengen!
* Winterkledij (liefst oude, want de kleutertjes gaan er allerlei spelletjes mee spelen): wanten, handschoenen, sjaal, muts,… (gelieve steeds de naam van je kleuter erop te zetten!)

De commentaren zijn gesloten.