29-03-11

NOKERE KOERS (16/03/2011)

Nokere koers brengt heel wat wielerliefhebbers op de been, om wat extra geld in het laadje te brengen (voor de bouw van enkele nieuwe klassen) besloten enkele enthousiaste ouders uit het oudercomité om een standje te openen tijdens de koers.
Enkele sfeerbeelden: 

Het was een leuke namiddag, met het zonnetje op onze snoet.
 
Eerst samen lekkere spaghetti eten, ravotten in de de tuin van Jaron, en ... zoals echte supporters roepen en aplaudiseren naar de renners.
 
Terwijl mama's, papa's, oma's, opa's, vrienden en sympathisanten een glaasje kwamen drinken ten voordele van onze school.
 
Nog een speciaal dankwoordje aan:
- skinfit: gebruik tentje en afwasbak
- helpende handjes vanuit oudercomité
- mensen die bouw steunden

20:33 | Commentaren (0)

21-03-11

THEMABRIEFJE: 'EEN HEER IN HET VERKEER: ALGEMEEN'

Dag mama/ papa van….,

Na onze fietsweek trekken we de lijn door naar het verkeer in het algemeen. Kinderen hebben dagelijks met het verkeer te maken: spelen op de stoep, met papa of mama oversteken of een ritje met de auto, fiets of bus. Ze begrijpen het verkeer nog niet, maar zijn er wel dagelijks in aanwezig. Daarom is het  belangrijk om vanaf de kleuterschool de verkeerskennis, het inzicht in het verkeer en de verkeersvaardigheden te oefen (o.a. kijken bij het oversteken, aandoen van fluojasje, stappen tegen de huizenkant / op het voetpad, gordel aan in de auto…) .Van maandag 21 maart t.e.m. vrijdag 25 maart 2011 spelen en werken we rond het thema: ‘Een heer in het verkeer’

Deze activiteiten komen o.a. aan bod:

·           Waarneming: hoe steek ik over?
·           Waarneming: verschillende voertuigen (auto – bus – vliegtuig – fiets)
·         Beeldende activiteit: verkeerslicht
·         Beeldende activiteit: auto’s doorheen de verf
·         Motorische activiteit: knippen van stroken: zebrapad
·         Schrijfdans: de wielen van de ….
·         Aanbrengen + inoefenen van geometrische vorm: cirkel / rond (1 KK: tekenen en kleuren, P: opkleven)
·         Bewegingsmoment: rood = doorgaan, groen = stoppen
·         Kleuren naar legende: rood of groen
·         Klasoverschrijdende activiteit n.a.v. jeugboekenweek: het tweede leerjaar komt voorlezen (25 maart 2011)
·         Gezelschapspel: de wielen van de bus
·         Verhaal: Anna in het verkeer (Kathleen Amant)
·         Video: Cars

 

Materialen i.v.m. dit thema zijn steeds welkom! (o.a. speelgoedauto’s,  bussen, garages, boekjes, spelletjes van cars ,…)

Vriendelijke groeten,
Juf Caroline

 

18:43 | Commentaren (0)

20-03-11

THEMA: 'EEN HEER IN HET VERKEER' (14/03/2011-18/03/2011)

WAARNEMING: DE FIETS VAN JULES
Jules had zich vandaag verstopt in de poppenhoek (eigenlijk niet zo goed verstopt, want de kleutertjes hadden hem onmiddellijk ontdekt). Lio ging hem even halen....

SAM_1426 (Custom).JPG
'Wat een gek iets heeft Jules nu op zijn hoofd en hij heeft nieuwe kleertjes aan...'
Jules: 'Dat is mijn fietshelm en mijn koersoutfit, want nog twee keer slapen en dan win ik Nokere Koers!'
Lio: 'Ja dat zijn allemaal fietsers hé, die moeten rij den om de eerst te zijn'
Juf: 'Jules ik denk toch dat jij nog eventjes zal moeten trainen hoor!'
We bespreken de verschillende onderdelen van de fiets: 'pedalen, stuur, zadel...'.
We gingen ook eens buiten kijken naar een grotere fiets en daar zagen we nog het volgende bij: 'Spaken, fietsbel, fietsketting...'

PUZZEL: DE FIETS VAN JULES
1 KK: knippen + puzzelen (4 stuks)
P: puzzelen (2 stuks)

SAM_1431 (Custom).JPG
Eerst knippen we onze prent in 4 stukken (dit doen we door op de lijnen te knippen die aan de achterkant staan).
De juf heeft 2 verschillende prenten meegebracht. Op de ene prent fietst Jules met zijn fietschelm op, op de andere prent staat Jules achter zijn nieuwe fiets.
SAM_1434 (Custom).JPG
Als de prent in vier stukjes is geknipt gaan we hem terug proberen te maken.

BEELDENDE ACTIVITEIT: WIELRENNER
Als knutselwerkje maken we een wielrenner hoe we dit hebben gedaan... kijk zelf maar:

SAM_1438 (Custom).JPG
Als helm gebruiken we de vorm waar meloenen inliggen. Deze schilderen we in een mooi kleurtje... ook onze handjes krijgen hiervan een mooi kleurtje.
SAM_1437 (Custom).JPG
We versieren een wielertrui (deze heeft de juf reeds geknipt uit karton). Onze trui versieren we door telkens twee kleurtjes af te wisselen en kleine stukjes te scheuren.

SAM_1440 (Custom).JPG
De trui van Maxime is bijna af...















Het eindresultaat: de juf maakte nog voor elke kleuter een hoofd (prop krantenpapier + vel crêpepapier rond), alles aan elkaar vastmaken en we hebben een wielrenner!


EXPLORATIETOCHT: PARCOURS VAN NOKERE KOERS
Wat is het vandaag lekker druk in Nokere... Heel veel mensen zijn druk in de weer om het parcours van Nokere koers (die morgen doorgaat) in orde te zetten. Er zijn zelf al cameraploegen en een helicopter op post. En wij waren zo nieuwsgierig dat we samen met de leerlingen van de eerste graad op ontdekking gingen.

SAM_1441 (Custom).JPG SAM_1442 (Custom).JPG SAM_1443 (Custom).JPG  SAM_1445 (Custom).JPG SAM_1446 (Custom).JPG
Zoals je kan zien waren we toch wel onder de indruk van de tribune... opletten geblazen bij het op en afgaan!


VRIJ FIETSEN
Natuurlijk hebben we tijdens onze fietsweek ook onze eigen fiets mogen meebrengen! Het weer was ons goedgezind: het zonnetje was van de partij en wij genoten van deze eerst zonnestralen.
 

 

Jammer genoeg ben ik uitgevallen met een hese stem en hebben we onze geplande 'fietsweek' niet kunnen verderzetten... maar maandag ben ik zeker en vast terug van de partij en gaan we verder werken rond het verkeer in het algemeen!

18:41 | Commentaren (0)

17-03-11

THEMABRIEFJE: 'EEN HEER IN HET VERKEER: DE FIETS'

Dag mama/ papa van….,

Op 16 maart 2011 is het terug zover… op die dag is Nokere in de ban van het wielrennen: Nokere Koerse. Naar aanleiding van dit evenement spelen en werken we van 14 t.e.m. 18 maart 2011 rond het thema: ‘Mijn fiets’.

Deze activiteiten komen o.a. aan bod:
- Waarneming: de fiets van Jules
- Puzzel: Jules en zijn fiets: peuters (2 stukken) – 1KK (4stukken)
- Denkactiviteit: aanbrengen van geometrische vorm: rond
- Denkactiviteit: Associatie:  kleur alle ronde vormen (1KK)
-Denkactiviteit: kleef de wielen bij de fiets (P)
- Motorische activiteit: versieren van fietswiel d.m.v. rietjes (1KK)
- Beeldende activiteit: wielrenner
- Aanbrengen van lied: de wielen van de fiets
- Schrijfdans: de wielen van de fiets
- Gezelschapspel: domino: de fiets (1KK)
- Gezelschapspel: memorie: de fiets (P)
- Verhaal: Jules op de fiets (Annemie Berebrouckx)
- Verhaal: Met opa op de fiets (Stefan Boonen)
- Tik tak: ‘de fiets’
-  Fietsparcours (18/03/2011)

 

Ook  verwelkomen we 2  nieuwe vriendjes in onze klas: Baptiste en Andres. Hopelijk voelen ze zich snel thuis in ons klasje!

 

Materialen i.v.m. dit thema zijn steeds welkom! (o.a. foto’s van wielrenners uit de krant, boekjes…)

  

Vriendelijke groeten,
Juf Caroline

 

Opgelet: woensdag 16 maart 2011: Pedagogische studiedag: GEEN school!!!
Meebrengen: vrijdag 18 maart 2011: fiets (bij goed weer gaan we op de speelplaats fietsen)

10:26 | Commentaren (0)

16-03-11

CARNAVAL OP SCHOOL (04/03/2011)

Op school vieren zowel groot als klein carnaval.
Een volledige dag gaan de kinderen hier helemaal in op: popcorn maken (en opsmullen)  - verkleden - dansen - stoet - snoepjes vangen... De kinderen genoten zichtbaar:

Bedankt aan alle ouders, grootouders, familieleden,supporters om naar onze carnavalstoet te komen kijken! Hopelijk hebben jullie er evenveel van genoten!

17:23 | Commentaren (1)

15-03-11

WEET JE WIE ER JARIG IS... IK DENK DAT HET ELISE IS (04/03/2011)

 

0000001934.gif
Elise is jarig in de krokusvakantie, daarom vieren we haar verjaardag vandaag! Vandaag is het dubbel feest... jarig zijn en carnaval op school! Als dat geen leuke verjaardag is!
SAM_1357 (Custom).JPG
De volgende jarige is 'clowntje' Matteo... hij had er in ieder geval reeds plezier in!
SAM_1358 (Custom).JPG
En op het verjaardagsfeest niet alleen clowns, maar ook spiderman, cowboy en een konijn...

SAM_1361 (Custom).JPG
Kaarsjes op de verjaardagstaart... 'Jaja, ik word al vier jaar!'
SAM_1369 (Custom).JPG
Een pakje kiezen uit de verjaardagsdoos van de juf! En het wordt een groeimeter in de vorm van een koe.
Elise: 'Dat is om in mijn kamer te hangen!'

 

06:43 | Commentaren (0)

13-03-11

THEMA: 'DAAR ZIT MUZIEK IN!' (24/02/2011-04/03/2011)

WAARNEMING: MUZIEKINSTRUMENTEN + SPELEN IN DE MUZIEKHOEK.
De kleuters hebben heel wat muziekinstrumenten meegebracht van thuis. Nadat we ze goed hebben waargenomen: welk muziekinstrument is het, hoe moeten we erop spelen? Experimenteerden de kleuter met de verschillende instrumenten... Af en toe sloot de juf toch eventjes de muziekhoek zodat de rust toch eventjes terugkwam in ons klasje.
Enkele sfeerbeelden (als je op de foto klikt, wordt deze vergroot)

SAM_1245 (Custom).JPG   SAM_1246 (Custom).JPG  SAM_1247 (Custom).JPG

BEELDENDE ACTIVITEIT: SCHILDEREN MET WATERVERF: MUZIEKINSTRUMENTEN (1KK)
Met waterverf hebben we nog niet veel in ons klasje mogen schilderen... vandaag leren we de techniek correct toepassen en op die manier hebben we ook hele leuke/kleurrijke raamversiering.

SAM_1243 (Custom).JPG
Noa: 'Ik ga binnen de lijntjes schilderen hoor juf!'

SAM_1248 (Custom).JPG
Het is belangrijk dat we heel veel draaien op de rondjes verf!

MOTORISCHE ACTIVITEIT: MUZIEKINSTRUMENTEN KLEUREN
1 KK: Kleuren naar legende
P: Kleur alle trommels/fluiten/ trompetten
SAM_1259 (Custom).JPG
Goed kijken naar de legende die bovenaan het blad staat. 'Jaja, de trommels moeten in het blauw'.
SAM_1260 (Custom).JPG
De blokfluiten moeten hier in het paars!

 

Waarneming:  Een muzikant in de klas
Wisten jullie dat we ook een muzikale juf hadden op school? Juf Barbara bracht drie muziekinstrumenten met zich mee... wij bekijken ze heel erg goed en mochten er ook eens op proberen te spelen. Inderdaad 'proberen' want het was nog niet eenvoudig.

 

BEELDENDE ACTIVITEIT: MUZIEKINSTRUMENT
P: Tamboerijn (stempelen)
1 KK: Trommel (schilderen d.m.v. patroon)

SAM_1312 (Custom).JPG
Nu een groen streepje. Maxime heeft er duidelijk plezier in!

SAM_1348 (Custom).JPG
Het eindresultaat. Nu kunnen de kleuters thuis een groot orkest maken :-)

19:45 | Commentaren (0)

THEMABRIEFJE: 'DAAR ZIT MUZIEK IN'

Dag mama/ papa van…..,

Jonge kinderen zijn vaak heel erg geboeid door allerlei materialen die muziek maken. Muziek spreekt jonge kinderen aan. Vele kinderen beluisteren niet enkel muziek, maar bewegen spontaan mee, ze ‘beleven’ muziek.  Van 24 februari 2011 t.e.m. 4 maart 2011 spelen en werken we rond:  ‘ Daar zit muziek in!’

Deze activiteiten komen o.a. aan bod:
* Waarneming: muziekinstrumenten
* Motorische activiteit: schilderen van muziekinstrument d.m.v. waterverf
* Motorische activiteit: … blaast op de trombone (1KK)
* Reactiespel: Vriendjes, wakker worden!
* Zoekspel: het juiste vriendje: dezelfde muziekinstrumenten
* Luisterspel: welk muziek instrument hoor je?
* Verhaal: Jules wil muziek.
* Denkactiviteit: meten: xylofoon: kleven van stukjes van klein naar groot
*Denkactiviteit:  Puzzel: muziekinstrumenten (1KK)
*Denkactiviteit:  Associatie: welk muziekinstrument bespelen de kinderen
* Visuele discriminatie: kleur alle trommels/ fluiten of trompetten  (peuters)
* Visuele discriminatie: kleuren naar legende: muziekinstrumenten (1KK)
* Aanbrengen van lied: de stoel is mijn trom
* Beeldende activiteit: versieren van trommel d.m.v. patroon (1KK)
* Beeldende activiteit:  Versieren van trommel d.m.v. spons (Peuters)
* Beeldende activiteit: muzieknoten stempelen met kosteloos materiaal.
* Inkijkmoment nieuwe peuters (03/03/2011-voormiddag)
* Carnaval op school (04/03/2011- namiddag )
* Verjaardag vieren Elise (4/03/2011 – voormiddag)

 

 

Opmerking: vrijdag 4 maart 2011 vieren we met de volledige school (kleuter + lager) carnaval. Die dag mag je kleuter verkleedt naar school komen!

18:47 | Commentaren (0)

12-03-11

THEMA: 'JOOP MICROOP IS OP BEZOEK' (21/02/2011- 23/02/2011)

De laatste dagen van onze themaweek staat : 'neusjes snuiten'  centraal.
Wij leren een versje:
'Hatsjie, Hatsjie...
ik nies.
En mijn neusje is heel vies.
Even wachten...
zakdoek nemen.
Snuiten,
alle snottebellen buiten'.

BEELDENDE ACTIVITEIT: SNOTTERDOOS.
1. Schilderen van strook met verfrollers
2. Stempelen met kosteloos materiaal: keukenrol (snottebellen)
3. Inkleuren van Jules

SAM_1180 (Custom).JPG
Lies wil een roze snotterdoos. Als een echte schilder gaat ze aan de slag!
SAM_1177 (Custom).JPG
Stempelen met rolletjes: allemaal snottebelletjes...

SAM_1256 (Custom).JPG
Het eindresultaat! Nu snuiten we telkens met heel veel plezier ons neusje!

Als afsluiten van het thema: 'ziek zijn' maken we een heerlijk vitaminedrankje.

Wat hebben we nodig:
- waterkoker
- water
- Sinaasappels
- citroenen
- fruitpersen (elektrisch en handmatig)
- honing

Hoe gingen we te werken:
- Snijdt de sinaasappelen/citroenen in twee
- Pers de sinaasappelen/citroenen
- Doe warm water bij het sap + lepel honing.
- Proeven maar!

18:25 | Commentaren (0)

WEET JE WIE ER JARIG IS... IK DENK DAT HET LOUISE IS! (22/02/2011)

0000001934.gif

Vandaag is Louise vier jaar geworden! Hoewel ze eerst wat onwennig was heeft ze toch heel erg genoten van deze dag!

SAM_1198 (Custom).JPG
Eerst alles een beetje vanop afstand bekijken...

SAM_1202 (Custom).JPG
4 kaarsjes op de verjaardagstaart en wat worden we verwend: de meisjes kregen een stukjes prinsessentaart en de jongens een carstaart!

SAM_1205 (Custom).JPG
En bij een verjaardag horen er natuurlijk ook verjaardagskussen!

SAM_1212 (Custom).JPG
Belletjes blazen voor en door de jarige! 

12:35 | Commentaren (1)

EHBO-DAG (18/02/2011)

Vandaag hebben we met de volledige school gewerkt rond EHBO. Deze morgen zijn we gestart met een gezamelijk lied: 'Handen wassen van Dirk Scheele' aangeleerd. Wie dit graag nog eens wil beluisteren met zijn kleuter http://www.youtube.com/watch?v=4BrzfLfNpx4. In onze klas is het in ieder geval een echte hit.
Na de middag hebben alle juffen zowel kleuter als lager toneel gespeeld, op die manier leren we wat we moeten doen op de speelplaats.

Zowel de kinderen als de leerkrachten hebben genoten van deze toffe dag!

12:13 | Commentaren (0)

11-03-11

DIKKE TRUIENDAG (16/02/2011)

Vandaag was het dikke truiendag d.w. z. dat de verwarming een graadje minder stond en we ons heel goed moeten aankleden. Maar er was nog een extra uitdaging: kunnen wij ervoor zorgen dat de school het ook warm kreeg op deze dag? We hebben allemaal heel veel sjaals meegebracht van thuis, deze hebben we allemaal aan elkaar geknoopt en met de ganse school hielpen we de schoolmuren inpakken.

En het is ons gelukt! Juist gepast konden we ronde de school met al onze sjaals! 

19:07 | Commentaren (0)

10-03-11

Thema: 'Joop MICROOP IS OP BEZOEK' (14/02/2011 - 18/02/2011)

 

Deze week staat vooral de dokterstas met de verschillende doktersattributen centraal.

DRAMAMOMENT: DOKTERSSITUATIES + WAARNEMING: DOKTERSATTRIBUTEN
De juf had een grote zwarte tas meegebracht... hierin zaten heel wat doktersattributen: doktersschort, spuit, koortsthermometer, stethoscoop, lampje voor de oren, spatel, doktersvoorschriften, reflexhamertje...Ook zaten er prenten in waarop de dokter een kindje onderzoekt. MIsschien kunnen we deze verschillende onderzoekssituaties eens naspelen...

1 kleuter  = de dokter
1 kleuter = de patiënt
We kijken heel goed naar de prent, vertellen wat we zien. Zoeken het passende doktersattribuut en proberen de dokterssituatie na te doen.

SAM_1094 (Custom).JPG
Eventjes in de oortjes kijken!
SAM_1093 (Custom).JPG
Met een reflexhamertje eventjes tegen de knie tikken...

BEELDENDE ACTIVITEIT: DOKTERSTAS
1 KK: knippen van stukjes
P: Schilderen

De juf heeft allemaal kartonnen valiesjes meegebracht, deze mogen we mooi versieren als dokterstas. We kiezen tussen bruin, zwart of wit.SAM_1090 (Custom).JPG
Eerst moeten we stukjes knuppen, gelukkig heeft de juf de reepjes reeds geknipt.

SAM_1092 (Custom).JPG
Goed insmeren met de lijm en de stukjes erop kleven!

De peuters gingen aan de slag met verborstel en verf:SAM_1106 (Custom).JPG
Michèle werkte heel nauwkeurig: geen enkel plekje was er te zien. Kato koos voor de vlugge manier, hier en daar wat zwarte strepen zetten :-)

DENKACTVITEIT: ASSOCIATIE: WELK DOKTERSATTRIBUUT GEBRUIKT DE DOKTER?
Tijdens de waarneming en het dramatiserend spel hebben we reeds kunnen zien welke verschillende attributen een dokter gebruikt een waarvoor.
Nu heeft de juf de verschillende dokterssituaties verkleint en op een A3-blad gekleefd, kunnen wij het juiste attribuut naast de situatie kleven? SAM_1110 (Custom).JPG
Het hamertje is om te kloppen op het been...


BEELDENDE ACTIVITEIT/ MOTORISCHE ACTIVITEIT: EXPERIMENTEREN MET VERF EN SPUIT
Wisten jullie dat we met een spuit en verf heel leuke kunstwerkjes kunnen maken? Het vraagt wel enige training om de spuitjes op te trekken (verf te nemen) en leeg te spuiten op het blad (meestal komt de verf er allemaal tegelijk uit). Kijk zelf maar:

En wij genoten van dit experimenteren... zelf de muren kregen af en toe een laagje verf erbij :-)

MOTORISCHE ACTIVITEIT: VERZORGEN VAN WONDJES
1 KK: ontsmetten +pleisters opkleven
P: pleisters opkleven

Kaatje is gevallen op de speelplaats: overal heeft ze schaafwondjes... kunnen wij haar verzorgen?
ziek zijn,thema's tweede trimester 2010-2011
Door gebruik te maken van een pincet - watje en rode verf ontsmetten we eerst alle wondjes.
ziek zijn,thema's tweede trimester 2010-2011
Als alle wondjes goed ontsmet zijn, kleven we er een pleister op.

 

09-03-11

VALENTIJN (14/02/2011)

Vandaag is het wel een heel speciale dag: 'Valentijntjesdag'. Een dag waar we extra aandacht geven aan mensen die ons lief zijn.
Dit hebben we niet zomaar laten voorbijgaan: voor onze lieve mama's/papa's hebben we een theelichtje gemaakt! 'Omdat jullie zo goed voor ons zorgen!'

Met een sponsje en een wasknijper bestempelen we ons theelichtje!SAM_1080 (Custom).JPG
Valentine en Camille kozen voor een wit theelichtje...SAM_1085 (Custom).JPG
Noa wou een rood theelichtje!
SAM_1089 (Custom).JPG
De juf zorgde voor de afwerking: witte en rode hartjes op het theelichtje een lintje en inpakken maar!

13:49 | Commentaren (0)

06-03-11

THEMA: 'JOOP MICROOP IS OP BEZOEK' (08/02/2011-11/02/2011)

In ons klasje zijn er nu heel wat kleutertjes afwezig door de windpokken! Deze week werken we vooral rond 'rode vlekjes' en 'de dokter'.

Waarneming: Jules heeft de windpokken
Toen we in ons klasje binnenkwamen, schrokken we eventjes... In de kring lag Jules in het bedje die normaal in de poppenhoek staat. Enkele kleuters zagen meteen dat er iets mis was met onze Jules!
SAM_1028 (Custom).JPG
'Ocharme, hij heeft rode vlekjes: hij is ziek'. Voorzichtig hebben we Jules wakker gemaakt. Wat voelde hij warm aan... Misschien moeten we toch maar eens naar de dokter/verpleegster bellen.
SAM_1029 (Custom).JPG
Het was heel stil in ons klasje toen Lies naar de verpleegster belde...
Lies: 'Hallo pleegster, Jules is ziek... hij heeft rode vlekjes. Juf vraagt of je eens komt kijken!'.

Na enkele minuten wachten klopte er iemand op onze deur. Daar was de verpleegster al, gelukkig dat deze zo vlug kon komen!
SAM_1032 (Custom).JPG
De verpleegster zag onmiddellijk dat Jules een beetje ziekjes was. Eerst nam ze de koorts van Jules met een thermometer... aiai, dat ziet er niet goed uit: 'Jules heeft koorts'
SAM_1033 (Custom).JPG
Eventjes kijken naar de vlekjes: 'Oeioei, niet alleen vlekjes op zijn hoofd, ook op zijn buik, zijn benen en op zijn voetje'
SAM_1035 (Custom).JPG
Nog eventjes luisteren naar het hartje van Jules... en dan de diagnose stellen.
'Jules heeft de windpokken, hij moet heel veel slapen (mag zeker nog niet buiten spelen), moet siroop nemen en op de vlekjes moet je een beetje zalf smeren (zodat het minder jeukt). Ochja, je moet ook zorgen dat Jules niet aan zijn vlekjes krabt want anders worden dit littekentjes'.

BEELDENDE ACTIVITEIT: JULES HEEFT WINDPOKKEN
P: Experimenteren met handen en verf (Jules) + stempelen met wattenstaafje
1 KK: Inschilderen van Jules + op elke stip 1 windpok kleven

SAM_1045 (Custom).JPG
Vandaag mogen onze handjes voor één keer helemaal onder de verf zitten...
Marie-madelène: 'Koud!'.

SAM_1048 (Custom).JPG
En wrijven maar...

De eerste kleuterklas die kregen een moeilijker werkje: de juf had een Jules getekend op elk blad. Wie kan hem inschilderen?

SAM_1050 (Custom).JPG
Elk schildert zijn Jules in op zijn manier: Jonas vindt het makkelijker om het blad schuin te leggen (anders kan hij er niet goed aan) en Maxime houdt zijn blad recht!

De geschilderde Julekes zijn gedroogd, tijd om winpokken op te doen!
SAM_1051 (Custom).JPG
Met een wattenstaafje windpokken stempelen op Jules!
SAM_1053 (Custom).JPG
Op elke stip kleven we een windpok!

GODSDIENSTMOMENT: DENKEN AAN ONZE ZIEKE VRIENDJES!
We maakten ook eens de tijd om aan onze zieke vriendjes te denken. Van Matteo's mama kregen we een foto waarop heel goed te zien was dat Matteo de windpokken toch wel heel erg goed te pakken had!
SAM_1060 (Custom).JPG
Reactie kleuter: 'Amai al die rode vlekjes op zijn buik en zijn hoofd!'
Lars: 'Gelukkig kan hij nog lachen hé juf!'
We hebben ook een digitale beterschapskaart gestuurd naar onze zieke vriendjes!

 BEELDENDE ACTIVITEIT: DOKTER JULES
P: stempelen met spons
1 KK: scheurtechniek.

Hier is dokter Jules, maar hé zijn jas is nog niet wit. Kunnen wij hem helpen aan een witte jas, zodat hij er net zo uit ziet als een echte dokter?
SAM_1069 (Custom).JPG
De kleuters scheuren eerst heel wat kleine stukjes. Gelukkig heeft juf ze al in reepjes geknipt, op deze manier verloopt het scheuren vlotter!
SAM_1071 (Custom).JPG
De jas van JUles goed insmeren met lijm...

SAM_1074 (Custom).JPG
en de gescheurde stukjes erop kleven!

De jongste kleuters bestempelden de jas van Jules. De juf heeft wel Jules zijn hoofd afgeplakt, zodat we heel intens kunnen stempelen.
SAM_1081 (Custom).JPG
Op en neer en op en neer...
SAM_1083 (Custom).JPG
Arno vraagt zich af of hij het op deze manier goed doet! Dat wordt een hele mooie dokter Jules hoor!

De eindresultaten (de juf heeft nog een stethoscoop gemaakt van rietjes):

SAM_1171 (Custom).JPG

19:21 | Commentaren (0)

THEMABRIEFJE: 'JOOP MICROOP OP BEZOEK'

-> volgt later!

19:12 | Commentaren (0)

02-03-11

KOEKENVERKOOP!!!!

KOEKENVERKOOP

Vrije basisschool Kruishoutem-Nokere

 

 

 

 

Beste ouders, beste leerlingen,

 

Onze jaarlijkse koekenverkoop gaat dit jaar door van 1 maart tot en met

1 april.. De koeken worden vanaf donderdag, 7 april verdeeld.

 

De koekenverkoop wordt georganiseerd ten voordele van onze uitstappen. De kostprijs voor 1 doos is 6 euro.

 

Wie wil steunen, maakt een keuze uit ons assortiment. Het gezin dat 10 dozen verkoopt, krijgt er gratis 1 bovenop. Het record staat op 109 dozen. Wie dit breekt, krijgt nog een extraatje. Wil zo goed zijn het onderstaand strookje in te dienen, samen met het geld, ten laatste op vrijdag, 1 april.

 

Van harte dank voor uw medewerking en steun.

 

 

Het schoolteam

Vrije Gemengde Basisschool Kruishoutem-Nokere,

tel.: 09/383.60.88

fax 09/383.79.65

e-mail: vrije.b.kruish@scarlet.be

 

 

 

 

           ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ondergetekende bestelt      Naam + klas van het kind: …………………………………………

 

                                                                                            …………………………………………

1)  …  x 1 doos carré confiture (0,810 g)

2)  …  x 1 doos frangipane (0,840 kg)

3)  …  x 1 doos vanillewafels (0,8 kg)

4)  …  x 1 doos vanillewafels met chocolade (0,8 kg)

5)  …  x 1 doos assortiment (carré confiture, frangipane, vlindertjes en cigarettes

       Russes(0,820 kg)

 

 

En betaalt hierbij cash ………..x € 6,00 = …………..Handtekening: ………………….………….

 

VOOR DE GRATIS DOZEN HADDEN WIJ GRAAG:………………………………………………………

 

16:24 | Commentaren (0)