19-10-11
AANBRENGEN EN INOEFENEN VAN BEGRIPPEN: IN/ UIT (06/10/2011)
Dit thema heeft ons grote ervaringskansen om te werken rond de begrippen in en uit.
1. Concreet materiaal
Met dit mooie herfstweer trokken we naar buiten... op de speelplaats lagen allemaal hoepels : dit zijn de huisjes van de visjes. De kleuters worden omgetoverd tot echte visjes en zwemmen in het rond, maar opgelet... wanneer de visjes getrommel horen, zwemmen ze zo vlug ze kunnen naar hun huisje. Want dat getrommel is de grote haai...
De kust is veilig... zwemmen maar!
Wat horen we daar... het getrommel! Vlug in ons huisje of de haai kan ons pakken.
2. Gezelschapspelletje: dobbelsteenspel in/uit
Onze begrippen oefenen we ook door een spelletje te spelen.
Gooien met de dobbelsteen en kijken of de vis in de visbokaal zit of niet.
Gaétan: 'de vis zit in zijn huisje'. Vlug de gele vis erbij hangen!
Er staat geen vis op mijn prent... hij moet uit de visbokaal gekleefd worden.
3. Op papier
We hebben reeds heel goed geoefend en de begrippen in en uit goed onder de knie.
Kunnen we de vissen ook kleuren in de juiste kleur?
07:42 | Commentaren (0)
De commentaren zijn gesloten.